Differentieel olie

Je kunt makkelijk zelf je differentieel olie vervangen.

De s2000 kun je opkrikken en op assteunen zetten, of op een brug of smeerput zetten.

 

Nodig:

Ringsleutel en ratel en dop 22 en 23 voor de vul en aflaat bout.

Tip: Dop 23 zit niet standaard in je doppenset!

2 overtorque ringen (bestelnummer: 90401-pcz-003 en 90402-pcz-003)

850ml Differentieel olie.

 

Waarschuwing: Honda levert origineel SAE90 differentieel olie, deze is te dun voor in het differentieel!

en de ververs interval is te lang, vooral bij wat sportiever weggedrag.

 

Amsoil levert hele goede oliën voor in je differentieel.

Voor (sportief) straatgebruik raad ik Amsoil 75w140 aan, te verkrijgen bij MDperformance.nl

Cirquit/dragracers/High power S2000’s kunnen de nog dikkere Amsoil SAE 190

gebruiken.

Je hebt genoeg aan 1 fles per verversbeurt. (850-900ml)

 

amsoil4

 

 

Ervaring:

MDperformance is de Nederlandse leverancier voor Amsoil en te verkrijgen op hun website: www.mdperformance.nl

Ik heb 1 jaar met mijn zwarte S2000, Amsoil 75w140 gebruikt als differentieel olie, dit was tijdens erg sportief weggedrag, en dit is goed bevallen.

Tegenwoordig rij ik al 2 jaar met de nog zwaardere variant van Amsoil, de SAE190. Deze is ook geschikt voor circuit gebruik.

Het differentieel vind je aan de achterkant van de auto, tussen de achterwielen.

 

diff

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De onderste bout op de foto is de olie aflaat bout. Ze zijn magnetisch, controleer de bout op metalen slijtage deeltjes.

De bovenste bout op de foto is de vul bout, je hebt een pompje nodig om de olie te vullen. Dit kan wat zwaar gaan, vooral bij de dikkere SAE190 olie.

Er gaat rond de 800-850ml olie in het differentieel. Blijf de olie vullen tot de vulopening overloopt, dan zit er genoeg in het differentieel.

Tip: Haal eerst je vuldop los! Deze kan ringsleutel 23 zijn of 22 afhankelijk van hoe de vorige monteur de bouten heeft teruggeplaatst. Mocht je er te laat achter komen dat je de vulbout niet los krijgt, en je hebt je aflaat bout al losgedraaid, dan kun je dus ook niet meer met je S2000 rijden naar bijvoorbeeld een garage.

Vang de oude  olie in een bak op en vergeet niet de 2 nieuwe overtorque ringen te monteren.

De aflaat bout, is standaard al een magnetische bout! Plaats deze ook weer aan de onderkant terug! En verwissel deze niet met de vulbout, want hierdoor kan hij geen ijzerdeeltjes opvangen!