Last van stroef schakelen? Het kans zijn dat je je versnellingspook dient te smeren.
Om het pookje los te krijgen, moet je de moer die eronder zit losdraaien (sleutel14)
De hele middenconsole kun je voorzichtig lostrekken.
Vervolgens kun je het rubber om de pook voorzichtig lostrekken, hij zit vast aan de witte ring, welke met klikpinnen vastzit. Met een platte schroevendraaier kun je de 4 klikpinnen indrukken. Ze zitten op 90 graden van elkaar, en zijn te zien door de aanwijspunten op de witte ring
Onder de pook/stang vind je nog een rubber.
Til het rubber omhoog en daar vind je 3 bouten (dop 10) Draai deze om en om een stuk los. Onder de pook/stang zit een veer, door ze om en om los te draaien, voorkom je dat de veer in een keer los schiet.
Als je de 3 bouten gedemonteerd hebt, kun je de pook/stang uit de bak trekken.
Als je in de bak kijkt, zie je dus dit. Vieze oude drap. Gelukkig was de bak van binnen droog. Indien deze nat is, moet je het rubber vervangen tussen de versnellingsbak en het chassis.
Ik heb de schakelstang schoongemaakt, en het plastic kapjes gecontroleerd op scheurtjes.
Vervolgens alles opnieuw ingevet met SFK kogellager vet. (Ander willekeurig vet is ook mogelijk)
Bak van binnen zo goed mogelijk schoongemaakt, en nieuw vet erin gespoten.
Alles weer terug monteren en soepel schakelen maar! Schakelt hij nog niet soepel genoeg?
Vervang dat je bakolie door Honda MTF3 olie. De DIY vindt je hier.
En polijst de kogel van je koppelingscilinder! Deze DIY vindt je hier.