Klepveer schotel scheuren

Tijdens een misshift  of overtoeren (9700 rpm) kunnen je (inlaatzijde) klep veer schotels scheuren. Helaas blijft de motor gewoon mooi lopen, ondanks dat je gescheurde schotels kunt hebben.

Het gevolg is een los schietende klepveer en klepschotel door je kleppendeksel, en een klep die in je cilinder valt, met grote motorschade ten gevolg!

Honda heeft vanaf 2004 alle klepveerschotels verstevigt. Zowel op de 2,0 en 2,2 L. Een 1999-2003 klepveerschotel weegt 11,5 gram. Een 2004+ klepveerschotel weegt 13,5 gram

S2000’s uit 1999 t/m 2003 kunnen hier dus mee te maken krijgen. Het is dan ook verstandig om je klepveerschotels te controleren! Want je weet niet hoe de vorige eigenaar met jouw S2000 is omgegaan.

Helaas is het nauwelijks van bovenaf te zien, en zul je om het echt zeker te weten je klepveerschotels moeten demonteren.

De scheuren zitten namelijk aan de onderkant. Mochten de schotels al flink gescheurd zijn, dan kun je het toch aan de bovenkant zien, aan de hoogte van de klepsteel die uitsteekt boven de schotel. (zie foto’s)

De oplossing is om je inlaat klepveerschotels en cotters (borg clips) te vervangen door 2004+ exemplaren.

Je uitlaatzijde hoef je niet aan te passen.

Je kunt de klepschotels en borg clips hier bij ons bestellen in de webwinkel.

 

Wil jij je klepschotels door ons laten vervangen? Neem dan even contact met ons op.