In Juni 2002 is er in Nederland een terugroepactie geweest voor de Honda S2000 om de olie sproeiers te vervangen. Deze terugroep actie is vervolgens ook in de andere Europese landen en in Engeland uitgevoerd. De actie is niet in de USA uitgevoerd. Dit zou komen doordat eigenaren in Europa er een andere rijstijl op nahielden.

Onder bepaalde omstandigheden (langdurig hoge toeren rijden) kan er onvoldoende koeling en smering zijn in het motorblok, wat kan leiden tot motorschade. Om dit probleem op te lossen heeft Honda de olie sproeiers aangepast. Het oude model heeft 2 gaten, het nieuwe model heeft 4 gaten. In het oude model zat een veertje met een balletje. In het nieuwe model zit geen veertje meer, alleen een balletje.

Het gaat om alle S2000’s van de modeljaren 1999, 2000 en 2001. Van het modeljaar 2002 alle voertuigen tot chassisnummer JHMAP11302T201494.

Met behulp van een kenteken of chassisnummer is het bij de dealer te raadplegen of de modificatie wel of niet is uitgevoerd.

Ook kan men zelf controleren op de ingeslagen centerpunt op het chassisnummer op het schutbord of blauwe typeplaatje onder de letter “P”. Als er een centerpoint is ingeslagen, dan heeft Honda deze modificatie op jouw S2000 uitgevoerd. (zie afbeelding).

Vanaf halverwege 2002, hebben alle S2000’s van fabriekaf al de nieuwe olie sproeiers gekregen.

Het gaat alleen om de 4 boutjes. Niet om de nozzle die erom heen zit.

Mocht jouw S2000 uit 1999,2000,2001 en 2002 geen centerpoint hebben ingeslagen, of de motor hoort niet oorspronkelijk in je S2000 thuis, dan zou je het handmatig kunnen controleren.

Wil je de olie bouten door ons laten vervangen? Neem dan even contact op.