Voorstellen

Delta Lima Engineering is opgericht door en voor Honda S2000 enthousiastelingen, liefhebbers, tuners en racers.

Na vele Honda’s, waarvan inmiddels 8 S2000’s gehad te hebben, meetings bezocht, forums doorgespit, onderhoud uitgevoerd, onderdelen vervangen, getest, ontwikkeld, en handleidingen geschreven werd het tijd om alles te bundelen en te delen met andere Honda S2000 fans!

Wij blijven ons ontwikkelen en tegenwoordig kun jij bij ons terecht voor een nieuwe compleet gereviseerde F20c S2000 motor. Ook als je je eigen motor, versnellingsbak of differentieel wilt laten reviseren kun je bij ons terecht.

Foto’s van door ons uitgevoerde werkzaamheden vindt je hier.

Enjoy en stay tuned!

# Honda geschiedenis:

-1990 Crx ed9 D16a9 / antraciet grijs

-1990 Crx ed9 D16z5 / zwart

-1991 Crx vtec ee8 B16a1 / zwart

-1992 Del sol vti eg2 B16a1 / custom color

-1998 Civic Juwel ej9 D14 / zwart

-2000 Civic EK3 D15 / silverstone

-1996 Integra type R DC2 jdm spec B18c / Champignonship white

-2003 Accord type S CL9 ukdm spec K24 / Blauw

-1999 S2000 Ap1 ukdm spec F20C1 / Berlina black / rood interieur

-2004 S2000 Ap1 ukdm spec F20C1 / Silverstone / zwart interieur

-2005 S2000 Ap1 ukdm spec F20C1 / Moonrock / zwart-rood interieur

-2008 S2000 Ap1 ukdm spec F20c1 / Berlina black / rood interieur

-2005 Civic EP2 BAR Sport D16V1 / Zwart

-2005 Accord CN1 Executive 2,2 / Grijs

-2010 Accord Executive K24 / Zwart

2 thoughts to “Voorstellen”

  1. Goede Morgen Daan,
    Als ik met mijn S2000 niet boven de 6000rpm kom is het enige dat mij opvalt dat als ik bij lage snelheden op de motor rem en vervolgen een beetje gas bijgeef er wat speling op het cardan lijkt te zijn.

    Als ik doortrek naar 9000rpm gaat dat soepel maar daarna is de motor onder de 6000rpm erg stotterig en dat gaat dan na een tijdje weer weg.

    Is dat normaal ?
    De wagen staat 8mnd per jr binnen in garage en ik rij er ca 2500km per jr mee.

    Met vriendelijke groet,
    peter de wit

    1. Hoi Peter,

      Excuses voor deze late reactie, hij is mij ontschoten.
      Speling op de cardanas is niet normaal, tenminste het hoort niet.
      wel gebeurd het steeds vaker dat S2000’s op leeftijd hier last van krijgen.
      Vervangen is de enige optie momenteel. Ik ben bezig om cardanassen zelf te vervangen of laten maken,
      maar dat is qua fabrikage nog een jaren plan.

      De mooiste optie is een gebruikte cardan as vinden die geen speling heeft. Kosten vaak 100-300 gebruikt.
      Een nieuwe kost 3300,-

      Het feit dat je weinig rijdt maakt in dit geval niet uit. Bepaald toerental zorgt voor vibraties en dat wordt verhevigd door de speling in je as.

      Grt Daan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *